REIS DOOR MAROKKO

Deze reeks van de Marokko blogs zijn al een hele tijd geleden. Helemaal vergeten om ze af te maken! Ik heb daarom ook besloten om de andere dagen in te korten tot 1 blog. Lees je nog even gezellig mee over deze avonturen?

DAG 3 - FES

We waren gebleven bij dag 3: (woensdag) Fes. Deze dag zijn we gaan reizen door Fes. We zaten om 09:00 in de bus opweg naar een poort. Daar hebben we een fotomoment gehouden en liepen we door naar de joodse wijk. Als afsluiter hebben we koffie gedronken boven op een dakterras. Het uitzicht was ongelofelijk! We gingen de bus weer in en zijn gereden naar de middle of nowhere naar een pottenmaker, daar hebben we een tour gekregen om het proces te zien. Ik heb zelf een zwart bekertje gekocht die daar handgemaakt is. Toen zijn we na een dik uur de bus weer ingegaan, op naar de Medina. Daar hebben we rondgelopen, geluncht, het leer proces gezien ( best wel interessant! ) en naar de textiel winkel geweest. Ik heb de hele reis heeeeeel veel foto's genomen en ben bezig met een soort aftermovie :). De dag eindigde en zijn terug gereden naar het hotel waar we 2 nachten hebben verbleven. Voordat we uiteten zijn gegaan, hebben we de spa gepakt wat super lekker was! Toen ons bedje in op naar de volgende dag, want om 07:00 ging de wekker!

Heb je nou dag 1 en 2 gemist? Lees hier dag 1 terug en hier dag 2!

DAG 4 - FES & BENI MELLAL

Opweg naar Beni Mellal. Het was een heel stuk rijden met de bus dus hebben vandaag niet veel gedaan (namelijk 5 uur). We zijn gaan lunchen bij Fatima: een heel leuk, soort restaurantje met prachtig uitzicht. Toen we laat in de middag aankwamen bij ons hotel (wat echt waanzinnig mooi was:)) , zijn we gaan zwemmen met de familie. Nou ja zwemmen, het was meer strijden in het koude water. Het was 12 graden in het zwembad, gelukkig wat warmer buiten. Daarna zijn we ons lekker gaan opfrissen, want na zo'n busreis voelde ik me erg vies. Alleen de houder van de douche miste waardoor je met 1 hand alles moest doen haha. We zijn wezen avondeten bij het hotel en gaan wifiën (Idk of dat een woord is 🙂 ). Toen ben ik lekker me bedje ingegaan, terwijl anderen nog een spelletje speelden.

DAG 5 - BENI MELLAL & MARRAKECH

De wekker ging weer rond een uur of 07:30, op naar de aapjes wat een eindje weer rijden was. Het was erg leuk om al die aapjes te zien, maar ze leven daar niet echt "vrij"... We hebben nog een koffiepauze gemaakt en de markt opgegaan om water en eten in te slaan! Toen zijn we door gelopen naar de watervallen, waar we rond de lunch waren. Voordat we de watervallen gingen bezoeken zijn we gaan lopen naar een super leuk restaurantje wat een zoon en moeder deden. Ondertussen dat ze ons eten klaarmaakten zijn wij de watervallen gaan bezoeken wat heel indrukwekkend was. Je zag heel veel ezels, wat wel leuk om te zien was. Even later was ons eten klaar, we hadden kipspies, lams vlees, kip en couscous. Als toetje hadden we heerlijk fruit! Wat fijn was, was dat ze hele goede wifi daar hadden, dus daar heb ik even mijn netflix afleveringetjes kunnen downloaden. Na lekker gegeten te hebben en de watervallen en aapjes bezocht te hebben zijn we de bus weer ingegaan omweg weer naar Marrakech om daar onze reis weer te eindigen. Het hotel weer in waar we als eerste van onze reis waren en hebben gegeten, gedoucht en weer op naar onze bed!!!

DAG 6 - MARRAKECH

Vandaag hebben we nog een tour door Marrakech gekregen. We zijn de markt opgegaan, cactus en planten tuin bezocht! Ik hou van cactussen dus dit was echt heaven voor mij 🙂

Zondag hebben we de ochtend nog kunnen spenderen in Marrakech op de markt. Daar wat dingetjes gekocht en toen onze laatste busreis tegemoet gaan, opweg naar het vliegveld! Weer naar huis na een super leuke reis!